Subiektywne must see (Agnieszka) – luty 2017

No i zaczynamy kolejny miesiąc, w którym nominacje oscarowe są nam dobrze znane, a dystrybutorzy korzystając z darmowej reklamy, jaką jest szum spekulacyjny, w dalszym ciągu uwalniają szerszej publiczności swoje dojne krowy. Kolejne tytuły z głównej kategorii wchodzą do kin. A czy poza tym, co elektryzuje entuzjastów pozłacanego rycerza znajdziemy również inne filmy godne uwagi? Przyglądam się premierom lutego w poszukiwaniu czegoś ciekawego obok oczywistych must see.

Jeśli coś pominęłam (podziękowanie dla Grzegorza N. za polecenie filmu „Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie”) lub wrzuciłam coś co woła o pomstę do nieba (przepraszam za styczniowego Liona, Assasin’s Creed i jednak trochę za Elle) to bezpardonowo korygujcie.

No i pytanie najważniejsze. Czy w miesiącu zakochanych Grey to obowiązkowy seans każdej szanującej się pary? 😉

Dlaczego tak:

Jackie

Reżyseria: Pablo Larraín, obsada: Natalie Portman, Peter Sarsgaard

  • bo Natalie Portman

Nuff said.*

*pytanie tylko czy to nie jedyny atut?

 

McImperium (The Founder)

reżyser: John Lee Hancock, obsada: Michael Keaton, Nick Offerman

 

 

John Wick 2

reżyser: Chad Stahelski, obsada: Keanu Reeves, Common

  • bo część pierwsza była uczciwa w swoich założeniach
  • bo ten sam reżyser więc jest szansa na spójność wizji i poetyki
  • bo plakat

 

To tylko koniec świata (Juste la fin du monde)

reżyser: Xavier Dolan, obsada: Marion Cotillard, Léa Seydoux

  • pomimo, że Xavier Dolan (hate that guy)
  • bo Marion Cotillard
  • bo Léa Seydoux (ta z niebieskimi włosami w Życiu Adeli 1 i 2)
  • bo Vincet Cassel
  • bo (dyskusyjna) wygrana Grand Prix w Cannes

 

Szwedzka teoria miłości (The Swedish Theory of Love)

reżyser: Erik Gandini

  • bo z opisu dystrybutora: „Reżyser przygląda się dzisiejszej Szwecji i pokazuje wielowymiarowe konsekwencje wprowadzenia wywiedzionych z ducha 1968 roku rozwiązań. Okazuje się, że niezależność – podstawowa wartość u naszych zamorskich sąsiadów – ma swoją ciemną stronę. Dziś aż jeden na czterech Szwedów umiera samotnie, a zdarza się, że ciała samotnie zmarłych znajdowane są dwa lata po ich śmierci. Szwedki są największą grupą wśród klientek banku nasienia. Pragną potomstwa, ale nie są w stanie zbudować trwałej relacji z partnerem, bo wymaga ona kompromisów i wyrzeczeń.”

To temat, nad którym warto się moim zdaniem pochylić.

 

Cmentarz wspaniałości (Rak ti Khon Kaen)

reżyser: Apichatpong Weerasethakul obsada: Jenjira Pongpas, Banlop Lomnoi

 

Nauczycielka (Učitelka)

reżyser: Jan Hřebejk, obsada: Zuzana Mauréry, Peter Bebjak

  • bo Jan Hřebejk to przeuroczy reżyser
  • bo czeskiego kina ostatnio żałośnie u nas mało a to zawsze źle

 

Moonlight

reżyser: Barry Jenkins, obsada: Andre Holland, Trevante Rhodes

  • bo wierzę, że to czarny koń wyścigu oscarowego
  • bo nominacja Akademii do złotej piątki – film, reżyser, scenariusz, aktorka, aktor,  a to nie wszystko
  • bo Złoty Glob za najlepszy dramat

 

Milczenie (Silence)

reżyser: Martin Scorsese, obsada: Andrew Garfield, Adam Driver

  • bo Martin Scorsese twierdzi, że to najważniejszy film w jego życiu

 

Lekarstwo na życie (A Cure for Wellness)

reżyser: Gore Verbinski, obsada: Dane DeHaan, Celia Imrie

  • bo mój mąż twierdzi, że trailer jest zachwycający a czasami warto zdać się na cudze przeczucie <3
  • bo frapujący Dane DeHaan

 

Ukryte działania (Hidden Figures)

reżyser: Theodore Melfi, obsada: Taraji P. Henson, Octavia Spencer

  • bo nominacja Akademii w głównej kategorii
  • bo warto sprawdzić taką historię

 

Pokot

reżyser: Agnieszka Holland, obsada: Agnieszka Mandat, Wiktor Zborowski

 

Dlaczego nie:

Ciemniejsza strona Greya (Fifty Shades Darker)

reżyser: James Foley, obsada: Dakota Johnson, Jamie Dornan

  • bo przy najszczerszych chęciach część pierwsza obrażała inteligencję widza. I kobiety.
  • bo w zwiastunie drugiej części jest dialog:

ON: zjesz ze mną kolację?

ONA: dobrze. Tylko dlatego, że jestem głodna.

 

Planetarium

reżyser: Rebecca Zlotowski, obsada: Natalie Portman, Lily-Rose Melody Depp

  • bo na pomidorkach ma to 13% „świeżości”
  • pomimo ekhm… Natalie Portman
  • pomimo ciekawości tego, jak poradziła sobie córka Johnnego Deppa
  • bo plakat <my eyes meme>

 

 

 

 

O Agnieszka Pajda

Filmoznawczyni z wykształcenia, kinomaniak w praktyce, żona Michaela Fassbendera w planach. W kinie szuka sprawiedliwych portretów kobiet, formy, która mówi więcej niż słowa i psychologicznie wiarygodnych scenariuszy. Czeka na każdy film Anga Lee, Steve'a McQueena, Jane Campion, Andrei Arnold, Paula Thomasa Andersona. Podatna na internetowy hajp więc okazjonalnie biega na superhero movies (bez przekraczania poziomu nerdozy). Posiadaczka dwóch kotów (informacja pozornie bez związku ale wiemy jak działają internety ;) ), miłośniczka dobrego jedzenia, wielbicielka melodii w soundtrackach filmowych (#takbardzoKilar). Ekipę postara się namówić na odrobinę ciepłej bawełny kosztem obcisłego lateksu ;)
Tagi , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .Dodaj do zakładek Link.